13 Mart 2012 Salı

ve son olarak sevgili arkadaşım

evet

ne kadar karşılıklı olursa olsun, fazlasını alan kişinin, veren kişiye eksilttiği duygu. ne kadar seversen, karşındaki o oranda eksiltiyor sevgisini. senetsiz sepetsiz bir garanti gibi görülüyor çünkü. sevgiden daha yüce duygu var mı? bunun gerçeğini bize kaç kişi verebilir? merhamet de yüce bir duygudur örneğin. bunu ve diğer yüce duyguları içinde toplayan tek şey sevgi. nasıl oluyor da, istismar ediliyor? şaşıp kalıyorum.

sevgiyi harcamayı seviyor insanlar. paradan çok daha kolay ve çabuk harcıyorlar. dünyada hiçbir şey, insanı sevgi kadar mutlu edemez. para, eşya, gezmeler tozmalar, tatiller, dinlediğimiz müzikler hep sevdiklerimizle güzel. arkadaşım öldü bundan 16 sene önce. dünyayı gezdir bana, içinde trilyonlar olan kocaman bir kasa ver, özlemimi gideremez-sin. onun hayatta olduğu anlar kadar mutlu edemezsin. annesinin ikimiz içinde sürdüğü çokokremli ekmek,babamın işten geldiğini gördügümüzde bana aldığı cipsin aynısından ona da alması, cebimizdeki paranın toplamı en ucuz gofrete bile yetmiyordu ancak, karşılıklı kahkaha attığımız fotoğraftaki o an için çok şeyimi feda ederdim. hayatı güzelleştiren şey bizi sevenler ve sevdiklerimiz. her şey tükeniyor. parasızken bile, sevenlerimiz varsa mutlu olabiliyoruz. tamamen, kökten mutsuz olmuyoruz. teselliler, yardımlaşmalar, yakınlıklar ilaç oluyor.

tek seveninizin kalmadığını düşünün bir an için. "kum gibi param var. hasta olursam,veririm parasını. birisi bana bakar." sözünü de asla kabul etmiyorum. hiç kimse, sizi seven birisi gibi bakamaz. hoyrat davranır. sevgi bize refah bir hayat veremez belki, altımıza araba çekemez, villa anahtarı veremez ama milyarlarca lira da, gerçek sevgiyi sağlayamaz. buna rağmen zor günümüzde dünyalara değecek desteği bize ancak gerçek sevenlerimiz verir.

aşk ilişkilerinde, sevgi daha beter kullanılıyor. "hahayyyt! beni seviyor. bu ilişkide, sırtım yere gelmez." inancı, kişinin kendisine zarar veriyor aslında. bu inançla aynı cümleyi tekrarlarken, son heceyi, yere boylu boyunca uzandığı için söyleyemeyen nice kişiler tanıyorum. sırt yere geliyormuş demek ki. çünkü sevgiye değer veren birisi, o güzel duyguyu yıpratan, hor kullanan birisinden geri alır. bu istismara dayanamaz. geri alır. o sevgiye sahip çıkar ve sahip çıkacak birisine saklamak için geri alır. eninde sonunda...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder