13 Mart 2012 Salı

bazen

ba
ze
-n
ben bazen oturuyorum. öylece hiçbir şey yapmadan saatlerce oturuyorum. bazen dışarıya çıkıyorum, sıkı giyinip, yayla caddesi'nden aşağıya doğru süzülüyorum. bazen arkadaşlar arıyor, bazen ben başka birisi olabileceğime dair bir düşünceye kapılıyorum. bazen, çocukluğumu geçirdiğim mahalleme gidip küçüklüğümü izliyorum,özlüyorum. bazen çok şiddetli bir rüzgar esiyor. ben bazen eve dönmeyi istiyorum. bazen masadan kalkıp giderken, ardımdan edilen sitemleri duyamıyorum. bazen ben hatırlıyorum, hatırlayamıyor olmayı istiyorum. bazen dalıp gidiyorum, "dalıp gittin yine" diyor bana, bazen camın kenarında insanları izliyorum, bazen camın kenarına bir kırlangıç geliyor, bazen gelmiyor.

ben bazen duruyorum. bazen durunca nefes nefese kalıyor, arkamda koşarak geçtiğim yola sanki birini bekler gibi bakıyorum. bazen sanki biri gelecek gibi oluyor, bazen gelmiyor. bazen, bazen o kadar çok bazen oluyor ki, eski sözcüklere bakıyorum. bazen o gece uyumak istemediğime dair bir inanç kaplıyor her tarafımı, bazen gecenin kör vakti kafamın estiği bir yerler'e yürüyorum. bazen ilaçları alıyorum, bazen almıyorum. bazen sabahın kör vakti, eve giderken, bazen susuyorum.

ben bazen susuyorum. bazen susunca kendimden, bazen sarhoş olmayı deniyorum, bazen olduğumu sanıyorum. bazen elime iyi bir para geçiyor, bazen harcamayıp, bir kenara atıyorum. bazen ben paramı nereye harcadığımı unutuyorum. bazen babam sarhoş oluyor, ben bazen babama çok özeniyorum. bazen havada esen o soğuk rüzgarın yanağımı jilet gibi kestiğini hissediyorum. bazen kar yağmasını istiyorum, yağıyor, ertesi gün güneşe ihtiyacım olunca, pırıl pırıl bir hava. ben bazen bir duvara yumruk atıp, küfrederek ağlamak istiyorum. bazen ağlayacak gibi oluyorum. ben bazen ağlayamıyorum ve bazen o kadar çok bazen oluyor ki, eski defterleri açıyorum.

bazen öyle sihirli anlar bahşediyor ki hayat, ben mucize sanıyorum. ve bazen mucizeler oluyor, sonra ben oturuyorum, öylece hiçbir şey yapmadan saatlerce oturuyorum ve "dalıp gittin yine" diyor bana.

ben de bazen dalıp gidiyorum işte, bazen uzak, bazen hoyrat ülkeye.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder