5 Eylül 2012 Çarşamba


öyle ki bir yaşamı bir kelimenin sırtına yükleyip de geleceğe uğurluyanlar'ı tanırım ben. geleceğe uğurlayıp da ardından bir damla gözyaşı dökmeyenler. planlarını ve hayallerini bu  kelimenin sırtına yükleyip de dizlerine keskin kılıçlarla vuranlar bilirim ben.

bilirim ben çoğu şeyi. en çok da kendi cesaretsizliklerini belkilere bindirenleri. en çok da ruhlarının üryanlıklarını belkilerle giydirenleri. bilirim ben her şeyi.
düz yazıyla şiir de yazarım istersem.bilirim işte.

en çok da tek umudu gelecek olan hayat acemilerinin yaşam kaynaklarının bu kelime ile vücut buluşunu. bu kelimenin kutsal emir gibi ağızlarında sakız oluşunu. çiğnenişini. çiğnenip de yutuluşunu. ve kusuluşunu.
bilirim işte ben. her şeyi. ve herkesi.

ilk önce dumanı gözüken kelimeler bilirim. sonra bacası sonra  sonra da gövdesi.  ve en nihayetinde tüm varlığı hissedilen her şeyi.
dünya yuvarlaktır deyip de giyotine giden dahi halt etmiştir. ben, "her şey yuvarlaktır" diye bağırırım. duyan olmaz. anlayan ise asla.

tezimi ispatlayacak argümanım olmaz. çünkü; ilk önce bedeni kaybolmaz dumanını gördüklerimin. daha sonra bacası, en nihayetinde dumanı kaybolmaz bin bir zorlukla bulduklarımın.
bir anda kendisi kaybolur benim her şeyimin. ya da her şey benim. farketmez.

öylece bakarım ben. kendi kesinliklerimin keskinliği ruhumu keserken belkilere bindirilmiş umutlar, hayaller ve planların ardından ağıt yakarım. yedi kurban eşliğinde oğlu olup da askere gönderdiği ilk günden şehit haberini alan bir ananın acısı birikir içerimde. boş kalan bir beşiğin yoksunluğu, boş kalan bir göğsün mutsuzluğu kaplar ruhumu.

öylece izlerim uzaktan. dokunacak, tadacak, dilimle hissedebileceğim hiçbir şey kalmaz.

geleceğin sırtına bindirilip de gelecekten gelmesi beklenen hiçbir şey gelmez. ben, kendi hayatımın hızlı treninde geçmişe koşarım. belkilerden medet ummadan. geleceğin sırtına binmeden. bugünle sevişirim. kesinliklerle tıraş ederim sakallarımı. zihnimi tamamlarla, olurlarla açarım. iki ucu körelmiş belkilerle değil.

ah bir bilsen ne çok isterdim uyandı(rıldı)ğım bir rüyaya devam edebilmeyi.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder